Jumalanpalvelus

Jumalanpalvelukset ja hengelliset tilaisuudet kutsuvat hiljentymään Sanan ja rukouksen ääreen. Olet tervetullut myös toteuttamaan jumalanpalveluksia yhdessä esim. tekstinlukijana, kolehdinkerääjänä (kt. jumalanpalvelusryhmät).

Jumalanpalvelusajat seuraavasti:

• Joka sunnuntai klo 10 Joutsassa
  • Joka kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena sunnuntaina klo 13 Luhangassa
  • Joka kuukauden toisena ja neljäntenä sunnuntaina klo 13 Leivonmäellä
  • Juhlapyhien jumalanpalvelukset toimitetaan erikseen ilmoitettavina aikoina

Löydät ajankohtaiset messut ja jumalanpalvelukset tapahtumakalenteristaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Isänpäivänä 8.11. seurakuntamme messuissa Joutsassa ja Leivonmäellä vierailivat nimikkolähettimme Jukka ja Helena Kallioinen. Jukan saarnan voit lukea tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntalaisten jumalanpalvelusryhmät

Seurakuntalaisten jumalanpalvelusryhmiin Joutsan kirkkoon voi ilmoittautua tai niistä voi tiedustella seurakunnasta kirkkoherralta p. 050-3855 421 tai kirkkoherranvirastosta (joutsa.srk@evl.fi). Tai voit laittaa suoraan ryhmänvetäjille sähköpostia:
Maija Salminen (maijaleenasalminen@gmail.com), Mikko Pylvänäinen (mikkom.pylvanainen@pp.inet.fi),
Annikki Uosukainen-Juuti (annikkiuosukainen@gmail.com).

Kappeliseurakuntien alueella jumalanpalvelusryhmävetäjät:
Leivonmäki: Tuula Kangas (tuula.kangas29@gmail.com).
Luhanka: Ulla Kiviniemi (ulla.kiviniemi1@gmail.com) ja Tuula Salonen (tuula.salonen@netti.fi).

Tuomasmessu

Joutsan seurakunnassa Tuomasmessu järjestetään kerran vuodessa.

Ensimmäistä Tuomasmessua vietettiin 10.4.1988 Mikael Agricolan kirkossa Helsingissä. Tuomasyhteisö rekisteröitiin 17.4.1989. Tuomasmessun arvostusta on selitetty maallikkovetoisuudella, monipuolisella musiikilla ja syvällä, rikkaalla liturgialla. Tuomasmessussa on paljon musiikkia ja laulamisen iloa korostetaan. Yhdessä laulaminen pyritään tekemään helpoksi lauluvalintojen ja sovitusten avulla, sekä Tuomaslaulajien ja säestyksen tuella. Musiikin painopiste on "kevyessä musiikissa", mutta messussa on sijaa myös klassiselle musiikille; Taize-hymneille ja perinteisille virsille. Toimintaan vaikuttavia tekijöitä ovat matala kynnys ja vapaaehtoisuus: Kaikki saavat tulla.

Messutoimintaan rekrytoidaan jatkuvasti uusia jäseniä. Ota rohkeasti yhteyttä seurakuntaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jos haluat osallistua Tuomasmessun tekemiseen!
Seurakunnan Tuomasmessun järjestelyissä useasti mukana ollut joutsalainen Eeva Niiranen kertoo kirjoituksessaan mikä on TuomasmessuLinkki avautuu uudessa välilehdessä.