Luhangan talvikirkko

Mämminiementie 9, 19950 Luhanka

Luhangan talvikirkkoon mahtuu 150-200 henkeä. Kirkkosalin yhteydessä on pienehkö seurakuntasaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä (istumapaikat 40 hengelle) ja keittiö, jossa on kylmiö, astianpesukone, sähköuuni ja 4-levyinen laitosliesi. Astioita löytyy 50 hengelle (huom. ei matalia lautasia).

Kirkon ja seurakuntasalin varaukset kirkkoherranvirastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Arkkitehti Einari Teräsvirran suunnittelema Luhangan talvikirkko valmistui vuonna 1958. Kirkossa pidetään jumalanpalveluksia ja muita seurakunnan tilaisuuksia sekä perhejuhlia mm. hautajaiset ja ristiäiset.

Jumalanpalvelukset Luhangassa klo 13 pääsääntöisesti kuukauden 1. ja 3. sunnuntai. Kesäaikaan jumalanpalvelukset pidetään Luhangan kesäkirkossa (tien toisella puolella).
Jumalanpalvelus on myös noin kerran kuussa Tammijärvellä sijaitsevassa kyläkirkossa (Tammijärventie 253, 19910 Tammijärvi), jonka seurakunta on myynyt vuonna 2015 Putkilahden helluntaiseurakunnalle.

Parkkipaikka sijaitsee Luhangan talvikirkon ja kesäkirkon välittömässä läheisyydessä.

Talvikirkon vieressä sijaitsevassa rakennuksessa ns. Pappilassa pidetään lasten päivä-/perhekerhoa (kuvat alla).

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc

su 31.3. klo 13.00

Messu, Luhanka

Pääsiäispäivän messu Luhangan kirkossa. Messun jälkeen pääsiäiskahvit. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
su 7.4. klo 13.00

Ylösnousseen seurassa
su 21.4. klo 13.00

3. sunnuntai pääsiäisestä
"Jumalan kansan koti-ikävä"
Onko sinulla ollut joskus ikävä taivaaseen? Sellainen ikävä lienee meillä aika harvinaista, sillä monella riittää nykyään tässä ajassa hyvää. Mutta kun elämä näyttää meille karumman puolensa tai - kun me ehkä vilahduksittain tajuamme Jumalan ääretöntä rakkautta, haluaisimme olla aina hänen luonaan. Ei ole kuitenkaan tarkoitus, että istumme alas ja tähyilemme haikeina taivaalle. Saamme jatkaa matkaamme hänen seurassaan rohkeina ja hyvällä omallatunnolla. Lupaus taivaasta saa antaa valoa kaikkiin toimiimme täällä.
su 19.5. klo 13.00

Helluntaipäviä, Kaatuneitten muistopäivä