Ylen ohjelmia kesä–heinäkuussa

Pisarat, Yle TV1

Pisara – pieni henkilökuva ihmisestä hänelle tärkeän asian äärellä. Nähtävissä myös Yle AreenassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

• 12.6. Graafikko Valpuri Tauriainen. Taide on asenteiden peili. Taiteen kautta voi oppia itsestään ja kohdata vaikeita asioita. Taide antaa myös muodon haaveille ja toiveille. (1. Kor. 13:12)
  • 19.6. Käsityöyrittäjä Tuija Koponen muotoilee savesta astioita. Se vaatii välillä hakkaamista ja taistelua savea vastaan. Jokaisesta astiasta tulee omanlaisensa ja jokaisella astialla on oma käyttötarkoituksensa. Myös ihmisessä näkyy tekijänsä jälki, Luojan käsiala. (1. Moos. 1:1)
  • 17.7. Kitaranrakentaja, motoristi, runoilija Jouko Harjunpää saa inspiraation puun tuoksusta. Metsästä löytyy myös mielenrauha. Harjunpää rukoilee moottoripyörän selässä. Elämässä tärkeintä on rakkaus. On myös lupa rakastaa itseä. Jos hyväksyy itsensä ja arvostaa itseään, pystyy auttamaan myös muita.  (Mark. 12: 30-31)
  • 24.7. Painija Terho Kettunen. Kilpaurheilu vie helposti koko elämän, mutta on tärkeää muistaa, ettei se ole koko elämä. Painija Terho Kettunen kertoo, millaista on paini Jumalan kanssa. (1. Kor. 6:12)
  • 31.7. Pappi ja entinen kansanedustaja Kirsi Ojansuu-Kaunisto vihittiin keväällä 2021 papiksi. Entiselle kansanedustajalle tuli kutsumus papiksi elämän vaikeiden hetkien kautta. (Matt. 4:8-10)

Jumalanpalvelukset, YleTV1

Tv-jumalanpalvelukset myös AreenassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

• Su 13.6.2021 klo 10.00
    Toivon satama - Veneilykauden avajaisjumalanpalvelus Naantalista. Musiikissa Sami Nieminen, Jorma Punta ja Anu Aaltonen. Keskustelusaarna Marja Saantola ja Jyrki Anttila. Liturgina Jani Kairavuo.
  • Su 20.6.2021 klo 10.00
    Partiolaisten Nuotiokirkko Jyväskylän kirkkopuistosta. Nuotiokirkko toteutettu yhdessä Kirkkopäivien, Jyväskylän Seurakunnan, Järvi-Suomen Partiolaiset ry:n ja järvisuomalaisten partiolaisten kanssa. Liturgina hiippakuntasihteeri Jukka Helin. Musiikki: Gospel Covertajat, kehorytmit Sanna Salminen ja Vox Aurea. Nuotiomestari Hannes Järvenpää, Reippaat Pojat ry. (uusinta vuodelta 2019)
  • La 26.6.2021 klo 10.00
    Juhannuksen Reissukirkko: Ihminen Jumalan tarinassa. Juhannuksen Reissukirkossa pyöräillään Tuusulanjärven rantamaisemissa ja vieraillaan taiteilijakodeissa. Ihminen Jumalan tarinassa -reissukirkossa tutustutaan niin Johannes Kastajan kuin erilaisten taiteilijoidenkin tarinoihin. Matkalla tavataan futuristi, säveltäjä Perttu Pölönen, valokuvataiteilija Johanna Kare sekä laulaja ja elämäntaitovalmentaja Sini Ikävalko. Reissumuusikkona on Jiri Kuronen ja juontajina Elina Vaittinen ja Hanna Paavilainen.
  • Su 27.6.2021 klo 10.00
    Messu Pyhän Marian kirkosta Sastamalasta. Messu Pyhän Marian 1400-luvun lopulla rakennetusta harmaakivikirkosta Sastamalasta. Liturgi Lasse Hautala. Saarnaaja Kati Pirttimaa. Musiikista vastaa Karkun kirkkokuorokurssin kuorot. (uusinta vuodelta 2019)
  • Su 4.7.2021 klo 10.00
    Herättäjäjuhlien jumalanpalvelus Kauhavan kirkosta. Siipeis suojaan. Musiikista vastaavat esilaulajat, kuoro ja vaskikvintetti. Liturgina Marja-Riitta Ylikangas-Annola. Saarna Herättäjä-Yhdistyksen tj. Simo Juntunen.
  • Su 11.7.2021 klo 10.00
    Vantaankosken seurakunnan riparijumalanpalvelus Kärkölästä. Saarna pastori Margit Helin.
  • Su 18.7.2021 klo 10.00
    Konfirmaatiojumalanpalvelus Myyrmäen Virtakirkosta Vantaalta. Saarna pastori Margit Helin.
  • Su 25.7.2021 klo 10.00
    Viittomakielinen hiljainen messu Järvenpään kirkosta. Rakkauden laki. Saarna kuurojenpappi Janne Rissanen. Liturgit Riitta Kuusi ja Maria Lindberg. Kanttori Tuula Mertanen. Viitottavat virret: 430:1-2, 135, 288, 229, 430:3. (uusinta vuodelta 2015)

Jumalanpalvelukset, YleRadio1

Kesän radiojumalanpalveluksissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä sunnuntaina 13.6. ja 8.8. kello 10 matkataan pyhiinvaelluksilla, kesäkuussa Tampereella ja elokuussa Helsingissä.

2021-06-07 15:52:32.0