vk 17 / 24.4. - 2.5.2024

JOUTSA

Jumalanpalvelus

4. sunnuntai pääsiäisestä (Cantate)

- Messu su 28.4. klo 10. Kakkonen, Vaaja. Messun jälkeen kahvit lähetyksen hyväksi. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

5. sunnuntai pääsiäisestä (Rukoussunnuntai, Rogate)

- Su 5.5. klo 10 piispa Matti Salomäki asettaa Hanna Laakson Joutsan seurakunnan kirkkoherran virkaan Joutsan kirkossa. Messun jälkeen keittolounas ja kakkukahvit seurakuntakodilla. Juhlatilaisuus alkaa kirkossa ruokailun jälkeen noin klo 12.30.

Diakonia

- Kaiken ikäisille aikuisille avoin Tavataan torstaina -kokoontuminen to 25.4. alkaa klo 13 seurakuntakodin edestä, josta lähdetään pidemmälle tai lyhyemmälle kävelylenkille. Päätteeksi hartaus ja kahvit seurakuntasalissa.

- Elintarvikejako vaikeassa taloudellisessa tilanteessa eläville to 2.5. klo 15-16 Itä-Päijänteen Vapaaseurakunnan tiloissa (Yhdystie1). Tilaisuuden alussa 15 min hartaushetki. Toukokuun ensimmäinen jakopäivä 2.5. on tarkoitettu ensisijaisesti niille, joiden kotikuntana on Joutsa tai Luhanka.

Lapset ja nuoret

- Kouluikäisten lasten ja nuorten musaryhmä keskiviikkoisin klo 15 seurakuntakodilla. Ryhmään pääsee vielä mukaan!

Muut

- Hautausmaan siivoustalkoot ma 6.5. ja ti 7.5. klo 8.00 alkaen, voit tulla mukaan myös kesken päivän. Talkoolaisille ruokailu ja kahvit.

LEIVONMÄKI

Jumalanpalvelus

4. sunnuntai pääsiäisestä (Cantate)

- Messu su 28.4. klo 13. Kakkonen, Vaaja.

Diakonia

- Aamupuuro ti 30.4. Tervetuloa aamupuurolle Leivonmäen seurakuntatalolle tiistaisin klo 8.30-9.30. Tilaisuus on kaikille avoin. Vapaaehtoinen maksu.

Musiikki

- Kirkkokuoron harjoitus to 25.4. sekä to 2.5. klo 16 seurakuntatalolla.

Muut

- Hautausmaan siivoustalkoot ma 6.5. klo 8.00 alkaen, voit tulla mukaan myös kesken päivän. Talkoolaisille ruokailu ja kahvit.

LUHANKA

Helluntaipäivä

- Messu su 19.5. klo 13. Leppämäki, Vaaja.

Muut

- Hautausmaan ja kesäkirkon siivoustalkoot ti 7.5. klo 8.00 alkaen, voit tulla mukaan myös kesken päivän. Talkoolaisille ruokailu ja kahvit.

YHTEISET

- Seuraava verkkovanhempainilta yläkouluikäisten huoltajille ke 24.4. klo 18, aiheena nuoren päihteiden käyttö. Linkin löydät nettisivuiltamme tapahtuman kohdalta sekä Rippikoulu -sivulta.

- Raamattupiiri ti 30.4. klo 17 Joutsan seurakuntakodilla. Luetaan 2. Kor.

- Kaikille avoin ja maksuton luontoretki la 4.5. tehdään Koskikaran kierrokselle. Linja-auto lähtee klo 11.30 Joutsan seurakuntakodilta ja takaisin päin lähdemme n. klo 15. Leivonmäen Teboililta pääsee myös kyytiin. Voit tulla kohteeseen myös omalla kyydillä. Kierroksen pituus n. 3,5km ja se ei sovellu huonojalkaisille. Tarjoamme kylärannassa makkaran ja mehua. Ota mukaan omia eväitä. Lapset retkelle vain aikuisen kanssa. Ilmoittautuminen viim. 30.4. virastoon p. 040 7740044 tai nettisivujen kautta, jossa myös lisätietoa retkestä. Retken järjestelyssä mukana Rutalahden nuorisoseura.

Diakoniatyöntekijä Nina Siitarin tavoitat arkisin klo 9-16 p. 040-5087023

Diakonin kanssa voit keskustella elämäntilanteestasi luottamuksellisesti.

Yhteyttä voit ottaa myös viestillä tai sähköpostilla nina.siitari@evl.fi

Kirkkoherranvirasto

Kirkkoherranvirasto on auki ma-ke 9-12