Luhangan kesäkirkko

Mämminiementie 6, 19950 Luhanka

Kesäkirkkoon mahtuu n. 1500 henkeä. Urut ovat ns. Jurvan urut vuodelta 1897. Äänentoistolaitteisto on ajanmukainen. Kesäkirkon läheisyydessä olevassa talvikirkossa on WC-tilat.

Kirkon varaukset kirkkoherranvirastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Kuvia Luhangan kesäkirkosta sisältä.

Luhangan kesäirkko on vihitty tarkoitukseensa Mikkelinpäivänä 1.10.1893. Kirkon on suunnitellut arkkitehti Josef Stenbäck (1854-1929). Luhangan kesäkirkon ulkopuolinen korjaus valmistui vuonna 2009.

Kirkossa pidetään jumalanpalveluksia kesäkuun alusta elokuun loppuun. Kirkossa ei ole lämmitystä eikä sähkövaloja. Kirkossa vietetään kesäaikaan häitä. Ristiäisiä ja hautajaisia pidetään enemmän kesäkirkon läheisyydessä sijaitsevassa talvikirkossa.
Luhangan kesäkirkko on suosittu konserttikirkko, noin 4-5 konserttia vuodessa esim. Luhangan musiikkiyhdistyksen, Sysmän Suvisoiton konsertit.

Kesäaikaan Luhangan kesäkirkko on avoinna tiekirkkonaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakunnan lahjoituksena saama Martti Syrjäniemen kuvaama video Luhangan kesäkirkosta.

YouTube-video

Esteetön kulku Esteetön kulku