Urkupillistö

Musiikki

Musiikki on mukana lähes kaikessa seurakunnan toiminnassa. Erityisen merkityksen se saa silloin, kun siunaustilaisuuden omaiset tai vihkitilaisuuden hääpari valitsevat musiikkia omaan juhlaansa. Yhdessä laulaminen ja muu musiikki on myös jumalanpalvelusten keskeistä sisältöä.

Laulu kuuluu myös eri-ikäisten kohtaamisiin vanhusten hoivakodeista rippikouluun ja lasten tapahtumiin. Seurakunnan kuorotoiminta tarjoaa mahdollisuuden osallistua kotiseurakunnan elämään ja kokea iloa musiikista ja yhteydestä.

Kuorotoiminta

Suunnitelmissa on perustaa lauluyhtye/kuoro työikäisille. Se harjoittelee joustavasti sopimuksen mukaan, myös lapsiperheiden arki ja työelämän kiire huomioiden. Ohjelmisto valitaan "mittatilauksena" osallistujien kokemustason mukaan. Mukaan tullaksesi tarvitset vain sopivasti sävelkorvaa ja reipasta asennetta!

Leivonmäen kirkkokuoro harjoittelee torstaisin klo 16 Leivonmäen seurakuntatalolla. Kuoro on nimestään huolimatta ns. koko seurakunnan kuoro eli lauluintoiset myös muilta seurakuntamme alueilta ovat lämpimästi tervetulleita. Harjoituspaikkaakin voidaan vaihdella, jos useampia tulee esim. Joutsan suunnalta.

Lasten musakerho kokoontuu Joutsan seurakuntatalolla keskiviikkoisin klo 15. Ryhmä on tarkoitettu kouluikäisille. Tunnin kokoontumisessa nautitaan pieni välipala, leikitään ja musisoidaan. Lapset voivat joskus myös esiintyä seurakunnan tilaisuuksissa. Kerho on varhaiskasvatuksen ja musiikkityön mukava yhteishanke.

Seurakunnassa on aina toivetta ja tilaa myös yksittäisille laulajille ja soittajille, jotka haluavat joskus musisoida messussa tai muussa tilaisuudessa.

Kysymyksiä ja toiveita vastaanottaa mielellään Jouni-kanttori, p. 0503855423, tai s-posti jouni.vaaja@evl.fi

Lämpimästi tervetuloa yhteistyöhön!

Häämarssi