Leivonmäen kirkko

Leivonmäentie 13, 41770 Leivonmäki

Kirkossa on istumapaikkoja noin 300. Kirkossa on Kangasalan urkutehtaan valmistamat 12-äänikertaiset urut. Kirkossa on myös piano.

Kirkon ja sen vieressä olevan hautausmaan lähellä on parkkipaikka. Leivonmäen seurakuntatalo sijaitsee kirkon välittömässä läheisyydessä.

Kirkon varaukset kirkkoherranvirastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Leivonmäen kirkko, Pyhän Kolminaisuuden kirkko, valmistui vuonna 1960 vuonna 1958 palaneen kirkon paikalle. Kirkon on suunnitellut arkkitehti Erkko Virkkunen.

Kirkossa pidetään jumalanpalveluksia ja muita seurakunnan tilaisuuksia sekä perhejuhlia mm. hautajaiset, ristiäiset, häät.
Jumalanpalvelukset Leivonmäellä klo 13 pääsääntöisesti kuukauden 2. ja 4. sunnuntai.

Esteetön kulku Esteetön kulku

Palmusunnuntain messu, Leivonmäki

Palmusunnuntai-nimi tulee siitä, kun ihmiset ottivat Jeesuksen riemuiten vastaan Jerusalemissa palmunoksia heiluttaen. (vrt. 1. adventtisunnuntai). Tästä alkaa kuitenkin Jeesuksen elämän raskain viikko. Me alamme viettää hiljaista viikkoamme ja seuraamme Kuningasta aina Jerusalemista ja ristin juurelta suurimpaan pääsiäisriemuun. Opetuslasten reaktiot ja heikkoudet viikon teksteissä saavat opettaa, varoittaa ja lohduttaa meitäkin.
to 28.3. klo 19.00

Kiirastorstain ehtoolliskirkko, Leivonmäki

Ehtoollisen asettamisen juhla
pe 29.3. klo 15.00

Jeesuksen kuolinhetken rukoushetki, Leivonmäki

Oli jo kuudes tunti. Silloin, keskipäivällä, aurinko pimeni. Pimeys tuli koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka. Temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia. Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran. (Evankeliumista Luukkaan mukaan, luvusta 23.)

Pääsiäispäivän messu, Leivonmäki

Pääsiäispäivän messu Leivonmäen kirkossa. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Messu, Leivonmäki

2. sunnuntai pääsiäisestä
"Hyvä paimen"
Kuka on sinun paimenesi, eli kenen ääntä kuuntelet elämäsi ratkaisuissa ja joka päivä? Ole tarkkana, sillä moni paimen pötkii pakoon pahana päivänä. Tunnetko Hyvän Paimenen? Hän kuoli, jotta sinä saisit elää.

Messu, Leivonmäki

"Oi, Jeesus, siunaa äitiä"

Pyhän Kolminaisuuden päivän messu, Leivonmäki

Messun yhteydessä Gideonit esittelevät tekemäänsä Raamattulähetystyötään, jonka hyväksi jumalanpalveluksen kolehti kerätään.