Koululaisten iltapäivätoiminta ”REPPU”

Reppu on Joutsan kunnan sivistystoimen ja Joutsan seurakunnan varhaiskasvatuksen yhteistyönä järjestämää iltapäivätoimintaa, joka on tarkoitettu 1. ja 2. luokan oppilaille sekä erityisopetuksessa oleville. Toiminnan tarkoituksena on vähentää pienten koululaisten yksinäisiä iltapäiviä tarjoamalla mahdollisuus aikuisen valvomaan toimintaan. Repussa lapsi saa välipalan. Toimintatilamme ovat samassa rakennuksessa Joutsan työvarikon kanssa osoitteessa Jousitie 54 b.

Toiminnan sisältö

Toiminnan sisällölle on ominaista monipuolisuus, tarvelähtöisyys ja vapaaehtoisuus. Lapsen ja aikuisen yhteinen arvio siitä, mikä toiminta lasta kiinnostaa ja mistä hän eniten hyötyy, vaikuttaa toiminnan sisältöjen käytännön toteutukseen.

Ilmoittautuminen Reppuun

Reppuun ilmoittaudutaan Wilman kautta toimintakautta edeltävänä keväänä toukokuussa.

Hyvä tietää

Päivittäinen toiminta alkaa klo 12.00-13.00 (lukujärjestysten mukaan) ja loppuu klo 16.30. (Tai kun lapsi haetaan Repusta tai hän lähtee itse kotiin vanhempien ja ohjaajan yhdessä etukäteen sopimaan aikaan.) Toiminta noudattaa koulun työ- ja loma-aikoja. Reppu ei kuitenkaan ole auki lauantaisin, vaikka silloin olisikin koulua.

Maksu noin 100€/kk tai jos lapsi on paikalla 12 pv tai alle, maksu noin 60€/kk. (Sivistyslautakunta vahvistaa maksun vuosittain.)

Ohjaajina toimivat seurakunnan lastenohjaajat.

Repun tilataidetta

Vastaava lastenohjaaja