Joutsan seurakunnan nimikkolähetit

Tuemme nimikkolähettiemme työtä taloudellisesti, ja muistamme heitä rukouksin. Olemme tehneet lähetysjärjestöjen kanssa määräaikaiset nimikkolähettisopimukset, joista huolehtivat lähettävä järjestö ja seurakunta.

Marko Hanslian, Suomen LähetysseuraLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Marko Hanslian on raamatunkäännöstyön koordinaattori Senegalissa. Vuonna 1999 perheensä kanssa Senegaliin lähtenyt Marko muutti takaisin Suomeen vuonna 2008, mutta käännöstyö jatkuu yhä. Nykyisin Marko työskentelee sekä Jyväskylässä että Lingueren kaupungissa Senegalissa, jossa käännöstoimisto sijaitsee. Marko tekee työnsä vuoksi vuosittain kolme pitkää matkaa Senegaliin, mutta koronapandemian aikana matkaan ei päässyt.

Marko kääntää tiiminsä kanssa Vanhaa testamenttia senegalilaiselle heimokielelle, pulaarin kielelle. Hän huolehtii myös Raamatun kokonaistarkituksesta ennen lopullista painatusta. Käännöstyö toteutetaan ekumeenisena yhteistyönä eri kirkkojen, kristillisten lähetysjärjestöjen ja yhteisöjen välillä. Marko on tehnyt raamatunkäännöstyötä Lähetysseuran kautta jo 24 vuotta.

Lue uusimmat terveiset Senegalista täältä.

Lähetysyhdistys KylväjäLinkki avautuu uudessa välilehdessän kautta tuemme kehitysyhteistyötä Bangladeshissa.

Katso kuulumisia työstä Bangladeshissa täältä.

Markus ja Heidi pakolaistyössä, Suomen Evankelisluterilainen KansanlähetysLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Markus ja Heidi toimivat pakolaistyössä Kreikassa. Heidän yhteisenä näkynään on lähetystyö vähiten tavoitettujen ihmisten parissa.

Markus on teologian maisteri ja pastori. Hän opettaa Raamattua pakolaisille. Heidi on uskonnon ja psykologian opettaja. Hän työskentelee naisten käsityökeskuksessa ja opettaa Raamattua naisille. Markuksen ja Heidin perheeseen kuuluu neljä eloisaa tytärtä.

Markus ja Heidi lähtivät ensimmäiselle työkaudelleen tammikuussa 2020. Heillä on sydämellään erityisesti Keski-Aasiasta lähtöisin olevat pakolaiset, joiden parissa he ovat työskennelleet aiemmin sekä Englannissa että Suomessa.

Lue lisää Heidin ja Markuksen työstä ja tilaa uutiskirje täältä

Ilkka Kastepohja, medialähetystyö Singaporessa, Medialähetys SanansaattajatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilkka Kastepohja toimii Aasian medialähetystyössä. Hän tukee Sansan aasialaisten kumppanien mediakehitystyötä ja toimii Sansan Aasian aluepäällikkönä. Nykyään hän asuu Suomessa. Vuosina 2019-2021 Ilkka ja hänen puolisonsa Päivi Kastepohja vahvistivat Sansan Aasian työtä Singaporessa.

Ilkka on tehnyt kristillistä mediatyötä ja vetänyt erilaisia kehityshankkeita yli 30 vuotta. Ennen Aasian työhön siirtymistä hän toimi Sansassa mediakehitysjohtajana.

Katso Ilkan työn kuulumisia täältä.