Isovanhemmuuden palikat -koulutus ja vertaistapaaminen

Joutsan seurakuntakoti

Isovanhemmuus on in!

Kun lapsi syntyy, syntyy myös uusia ihmissuhteita. Syntyy isoäitejä ja isoisiä. Isovanhemmuus herättää monenlaisia tunteita ja kokemuksia. Paljon iloa, rakkautta ja yhteyttä. Mutta myös surua ja huolta.

Millainen isovanhempien ja lastenlasten tärkeästä suhteesta muodostuu? Mitkä tekijät siihen vaikuttavat? Miten tukea lapsenlapsen hyvää kasvua ja kehitystä yhteisymmärryksessä vanhempien kanssa?

Muun muassa näihin kysymyksiin etsimme yhdessä vastauksia Isovanhemmuuden palikat -iltapäivässä. Isovanhemmuuden palikkatalon opastamana tarkastelemme isovanhempien ja lastenlasten välistä suhdetta muun muassa sitoutumisen, tunteiden, sanojen, tekojen, anteeksiannon ja rakkauden näkökulmista. Isovanhemmat voivat olla välittämässä lapsenlapselle myös turvallista uskoa Jeesukseen ja Taivaan Isään.

Isovanhemmuuden maailmaan luotsaamassa on kouluttaja, teologi Kristiina Nordman, joka itsekin on viiden lapsenlapsen isoäiti. Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Pieni välipala.

Järj. Joutsan ja Tainionvirran seurakunnat